Home staging, czyli marketing mieszkania


Home staging to usługa polegająca na przygotowaniu nieruchomości do sprzedaży lub wynajmu. Nazwa w bezpośrednim tłumaczeniu oznacza „domową scenografię”. Home stager ma za zadanie popatrzeć na sprzedawaną nieruchomość oczami marketingowca, tak jakby przygotowywał produkt, który przede wszystkim ma spodobać się klientowi.

Praca specjalisty od home stagingu podobna jest do pracy osoby odpowiedzialnej za każdy inny produkt od strony marketingowej. Remont nieruchomości, jeśli w ogóle będzie potrzebny jest dopiero dalszym etapem działań. Na początku należy:

home staging– ustalić do kogo kierowana jest oferta i jakie są oczekiwania potencjalnych klientów (czego oglądający będą poszukiwać i co zaważy o zakupie tej właśnie nieruchomości)

– jakie są obecne zalety mieszkania, tak aby potem efektywnie je uwydatnić

– ocenić obecne wady nieruchomości i zdecydować, które z nich są krytyczne dla szybkiej i zyskownej sprzedaży

– następnie pozostaje ustalić budżet, którym dysponują właściciele

– i dopiero w oparciu o powyższe informacje można przygotować raport zawierający zakres i wycenę rekomendowanych pracy; w niektórych przypadkach potrzebny będzie remont mieszkania, w innych wystarczy mieszkanie odświeżyć lub tylko zmienić funkcjonalną aranżację wnętrza

– na koniec wystarczy tylko stylizacja pomieszczeń, czyli wykończenie robiące wrażenie na kupujących, profesjonalna sesja fotograficzna wnętrz … i gotowe

Tak przygotowane mieszkanie do sprzedaży lub wynajmu jest jak świetnie opracowany produkt … sprzeda się szybko i z zyskiem. A inwestycja w home staging – pracę konsultanta i remont lub przygotowanie nieruchomości powinna się szybko zwrócić.

 

facebooklinkedinmail

Pozostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *